onsdag 30 mars 2016

MK iPilot del 2

Då var det dax för del 2 i Minn kota installationen. Elen är fixad till motorn och nu har jag gett mig på själva montaget på båten. Då jag inte vet om det håller att skruva rakt ner i plasten för själva snabbfästet har jag fått tips från annan HR440 ägare hur man kan lösa det via klämfäste mellan relingen. T-kopplingar för 25mm rör införskaffades samt en relingsstång. Ovanpå dessa stag fäster jag en durkplåt där snabbfästet kan bultas fast.
T-koppling köptes via Trädgårdstekniks webshop (kraftigare än vanlig relings t koppling)
Durkplåt via mekanisk verkstad
Konstruktionen är inte provad än då båten inte varit i vattnet än men hoppas på nästa helg och att det ska fungera bra! 
Batterilösningen har ändrats och kommer nu bli ett 95ah Agm batteri då jag inte har laddström vid båten..blir och kånka batteriet mellan hem bil båt bil hem..ev löses det med en liten ölkärra så ryggen skonas. 
Nedan ser ni bilder från tillverkning och montering av fästet.







Tänker sätta en gummilist runt durkplåtens kanter då denna inte är helt laserskuren (vinkelslip går bra de med hehe) Avslutar med superkort summering av sportfiskemässan 2016 i Älvsjö. Var där fre em och såg FvJ finalen samt fynda ett Savagear MPP -90g haspel då mitt gamla gästhaspel knäcktes. Hoppas denna kan bli en slitvarg. Hitta lite nya rubbers motoroil, sz's nya screw-in-sänke, revo beast keps och den nya ge fan i våra vatten kepsen till Bagaren! Bra mässa och kul att se alla fiskekändisar! Gillade fishecos alla live intervjuer med tex Abu, cwc och Westin. Nu är man bra fiskesugen! Tajta linor tills nästa inlägg!
Fredrik Bagarens nya ålandstail! Sunslope lures,.lägg det på minnet ;)

Joels special?

Betesbyggaregången! :P



2 kommentarer:

  1. Tjena, vart har du köpt dina "t-kopplingar" som sitter i båtrelingen ?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Köpte T-klammer för bevattningsrör på http://www.tradgardsteknik.se. Funkar superbra, tjockt gods och galvat.

      Radera