söndag 18 maj 2014

Gädda

Några timmars gäddfiske tillsammans med vapendragaren Mr Falk i kända gäddvassar.
Gummibåten är i sjön framåt 1030 tiden och vår första ankring några min från båthamnen resulterar i en 2a tagen på Falks abborrprylar! En 3tums relax, superfin gång för abborre men fel art klev på.
Idag hade jag chans att prova mitt nya gäddspö som jag var och hämta på Söders. Svartzonkers signature åtta-sexan upp till 140g enl specen! Ett kalasspö som rekommenderas varmt när man fiskar tyngre grejer så som söderjiggen, tailar och tunga spinnerbaits. Känner på mig att detta spö kommer bända upp nytt spinn-pers närsom!
Dagen flyter på i det soliga vädret och gäddorna är svåra. En till 1,5-2a får syna våra fina fejjor innan vi ger oss.
En fin dag på sjön även om jag återigen fick se mig besegrad i båten av min gäst. Nästa gång... ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar