söndag 29 mars 2015

Mässa och gädda

Förra veckan besökte jag sportfiskemässan i Jönköping. Hittade några fynd men inte lika många som förra mässorna. Men det är väl att man blivit lite kräsen också vad man köper för prylar :)
Fick tag på ett Savagear MPP 8 fots spö upp till 25g i alla fall samt lite nya gäddbeten!

Dessa beten fick premiärkastas denna helg och redan efter 3e kastet smäller en gädda på. McHybrid rödsvart har presenterat sig.
Jag provade lite nya områden som jag tyckt såg heta ut via satellitkarta. Och visst höll de fisk men inga stora denna tur. Rödsvart hybrid och mcrubber dominerade dagen som var ganska mulen och alldeles för lite vind i mitt tycke, stundtals bleke vilket försvårade fisket i det klara vattnet.
En annan båt låg i samma vik och de hade då 11 gäddor på 4 man så det går absolut ha fint fiske, bara man lokaliserar dem kan de stå väldigt tätt. Jag valde att fiska ganska grunt denna gång medans de hade fått de flesta på 4-6 m. Vattentempen pendla mellan 3.5-4 grader. Ett roligt fiske med flera upp samt mycket stötar. 

Dagen började kl 9 med att smaka på jonas 30-års present :)
Sen bar det iväg till elmia.


Bagan kollar gäddbeten


Gäddshow med SZ, Trumman mfl.

och så till helgens gäddkavalkad:



Dagens vinnare :)
Lugnet före stormen, skärgårdslivet har inte riktigt börjat än.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar